Pages

::Pembaca Setia::

Discover what healthy living is all about :)

Ahad, 25 Mei 2014

Puree Epal jadi Masker wajah

Ada tak kat sini sape-sape yang bila dia dok sorang-sorang....jari tu mula la nak menggaru kat muka....cari-cari jerawat yang ada....kuis-kuis sampai luka siap! Hehe... :P

Sebab tu la jerawat ni selalu dikaitkan dengan stress... :) Bila seseorang tu stress, potensi untuk dia menggaru muka tu lagi tinggi tau! Saya tak kata awak la....hehe....tapi kalau ye pon....saya faham....sebab kengkadang saya pun macam tu. :O

Alkisahnya semalam try la bagi baby Afifah makan puree epal....saya potong buah epal...buang kulit....campur air suam sikit & kisar! :) DONE! Tapi anak ummi tu tak nak makan sangat pun....sedih tau... :'(


Apa lagi...tak nak membazir punya pasal...ummi pun basuh muka bersih-bersih dan lumur puree tanpa gula tu kat muka jadilah masker epal. :) Juicy....best! Rasa tegang je kulit muka ni.

Epal kan ada rasa masam manis gitu...so jerawat tu terasa la pedih-pedih sikit....dah kering je masker terus je basuh sampai bersih & lap sampai kering.... :)

Gambar Hiasan

Serius best! Dah tak rasa gatal tempat jerawat dan tangan dah tak terasa nak menggaru lagi dah!

So, ibu-ibu, adik kakak yang ada habit sama cam saya...boleh la try ok! Good news is, dalam epal ni ada vit A yang merupakan antioksidan yang baik untuk awet muda. ;)

Cubalah!



Pengedar Shaklee anda,
Atikah Jamaludin
017-9013862

Tiada ulasan: